İdlib’te, Türkiye ve Rusya karşı karşıya gelebilir

İhsan Kaçar – Suriye ordu güçlerinin İdlib kent merkezine yönelik operasyonları devam ediyor. Güneydoğu hattında ilerleyen Suriye ordu güçleri, bugün Jabal al-Kafi ve Luwaybidah, Sharqiyah, Nasiriyah köylerini Özgür Suriye Ordusu’ndan (ÖSO) geri aldı. Suriye Hükümeti,  30 Ocak’ta Soçi’de yapılması düşünülen “Suriye Halkları Kongresi” toplantı tarihine kadar, İdlib’te, psikolojik hâkimiyeti ele geçirmek istiyor. Suriye ordu birleşenlerinin […]

İdlib’te, Türkiye ve Rusya karşı karşıya gelebilir
  • 6 Ocak 2018 19:38
  • 6 Ocak 2018 19:40

İhsan Kaçar – Suriye ordu güçlerinin İdlib kent merkezine yönelik operasyonları devam ediyor. Güneydoğu hattında ilerleyen Suriye ordu güçleri, bugün Jabal al-Kafi ve Luwaybidah, Sharqiyah, Nasiriyah köylerini Özgür Suriye Ordusu’ndan (ÖSO) geri aldı.

Suriye Hükümeti,  30 Ocak’ta Soçi’de yapılması düşünülen “Suriye Halkları Kongresi” toplantı tarihine kadar, İdlib’te, psikolojik hâkimiyeti ele geçirmek istiyor.

Suriye ordu birleşenlerinin başlattığı operasyona Rusya ve İran destek veriyor. Bugüne kadar Özgür Suriye Ordusu (ÖSO) ve Hayat Tahrir-i Şam’ın (HTS) kontrollünde bulunan İdlib topraklarının %12’si geri alındı.

İdlib’te, Türkiye  ve Rusya karşı karşıya gelebilir.

Bu kapsamda operasyonun devam etmesi halinde, Türkiye’nin Afrin ile sınır olan Dar Al  İzzah’a konuşlandırdığı birlikleri de tehlikeye girecek.

İznews’e konuşan bölge kaynakları, ‘Suriye ordu güçlerinin ele geçirdiği bölgelerin “çatışmasızlık” kapsamında güvenceye alınan bölgelerdir. Astana mutabakatına imza atan üç ülkeden ikisi (İran ve Rusya) Şam yönetimini ve operasyonları destekliyorlar. Bu durum  Astan ve Soçi toplantılarını riske atmaktadır. İllerde, ciddi krizlere yol açabilecek bir girişimdir.’

Suriye ordu güçlerinin devam eden kapsamlı operasyonları durdurulmaması halinde, Rusya, İran ve Türkiye tarafından imzalanan “çatışmasızlık” anlaşmasının bozulabilme ihtimalinin yüksek olduğunu ve Türkiye ile Rusya’nın karşı karşıya gelebileceğini ifade ettiler.’